ZVYŠOVÁNÍ KVALITY PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO
VZDĚLÁVÁNÍ NA SPŠ a SOŠGS MOST
Zájem či nezájem o přírodovědné a technické předměty (obory) odpovídá atraktivnosti
způsobu, jakým je žákům obsah příslušného předmětu předkládán. Míra této atraktivnosti
je podmíněna nejen způsobem výuky a pedagogickými kapacitami, ale též odpovídajícím
prostorovým a materiálním zázemím, vybaveností stroji, nástroji, nářadím, spotřebním
materiálem a měřidly.
Cílovou skupinu aktivit budou na základě dohod mezi vedením SŠ a vybranými základními
školami tvořit žáci 8. a 9. tříd základních škol. V rámci dohody budou skupiny žáků (třídy)
absolvovat dvacet tříhodinových modulů (tematických bloků).
Podstatnou aktivitou bude osobní zapojení žáků ZŠ do praktických odborných činností
v dílnách a odborných učebnách SŠ, jejich účast v soutěžích a prezentacích konkrétních
výstupů jejich činností (funkční výrobky, výukové panely, prezentace zjištěných hodnot
z měření atd.).
Vybraní pedagogové budou s ohledem na věkovou a mentální úroveň žáků ZŠ objasňovat
srozumitelnou a zábavnou formou zákonitosti a principy činnosti strojů, zařízení a přístrojů
využívaných v běžné praxi.
Monitorování projektu bude prováděno průběžně s ohledem na vyhodnocení zájmu žáků
o jednotlivé činnosti. Obsahová stránka modulů bude dle zjištěných preferencí korigována.
Celkovou analýzu úspěšnosti projektu bude možno provést po přijímacím řízení do prvních
ročníků příslušných oborů.